čtvrtek 28. dubna 2016

I FINISHED my Whole 30!

Včera jsem úspěšně dokončil výzvu, kterou jsem si sám dal před třiceti dny. Výzvou byla whole 30. Na začátcích to opravdová výzva byla, až se to zhruba od poloviny překlopilo v přirozenost a bezproblémový průběh.

Hlavní problémy programu

Největšími problémy pro mě osobně a věřím, že to tak bude pro většinu, která se pro whole 30 rozhodne byly chutě. I když jsem sladké dříve moc nejedl, tak jen faktem, že jsem je najednou nemohl jsem je automaticky začal chtít víc. Jakmile si totiž něco zakážete, vaše pozornost bude směřovat právě k těm zakázaným. V obchodě, na ulici, v práci, nevěřili byste, kde všude se najednou objeví pokušení. Mě tedy i kromě sladkého dost chyběly do té doby běžně používané potraviny jako sójová omáčka, miso pasta, rýže, kečup apod.

Další skupinou, která utvořila velkou propast v mém dni po její vyřazení byly a jsou doplňky výživy pro kulturisty. Proteiny, aminokyseliny, předtréninkové nápoje, potréninkové, před spaním atd. Docela mě zarazilo kolik toho všeho bylo a co hůře, jak moc umělých sladidel jsem díky nim do sebe dostával s pocitem, jak pro sebe nedělám dobře.

Vás osobní život se taky malinko zatřese, protože nemůžete jíst kdekoliv a nemůžete si sednout jen tak v běžných fast foodech pokud ovšem nemáte opravdu silnou vůli. Nemůžete pít alkohol, je lepší chodit dříve spát abyste energii soustředili na program a ne na ponocování. Nicméně se dají vcelku snadno najít alternativy restaurací a řekněme, steakem a zeleninou nikdy nic nezkazíte a dostanete ho v každé restauraci.

Chystání jídla. S tím jsem sám za sebe sice problém neměl, ale pokud o programu uvažujete, budete si muset pravidelně vařit a nosit si jídlo v krabičkách sebou. Na druhou stranu tomu nahrává fakt, že cílem whole 30 je přechod na 3 hlavní jídla denně a tedy pokud večer býváte na večeři doma tak vám na celý den stačí dvě krabičky s jídlem a hrst ořechů pro případ nouze.

Dalším problémem může být počáteční unavenost. Nebo spíš téměř jistě bude. Tím jak jste zvyklí na cukr jako zdroj energie, který najednou ze dne na den utnete, vám prostě bude chybět něco z čeho vaše tělo bude fungovat.  Navíc se budete čistit od léty nakupených věcí ve vašem těle. Vaše trávení a imunita se bude rekonstruovat a to všechno jsou energeticky náročnější děje. Budete tedy spotřebovávat více energie, méně jí budete přijímat a tedy výsledná únava je nevyhnutelná. Tato situace ovšem trvá jen nějakou dobu, různě dlouho podle toho v jakém stavu začínáte. U mě to bylo první týden a kousek druhého než jsem se adaptoval a přepnul na tuk jako zdroj energie. Tímto přepnutím se naopak dostanete do nové dimenze energie, lepší dimenze.

Hlavní přínosy programu

Začnu tím nejhlavnějším, který jsem zmiňoval o pár řádku výše. Je to nekonečná energie. Jakmile se přepnete na tuk jako zdroj energie, máte vyhráno. Všechny ty další chutě, pokušení, chystání jídla atd budou rázem vyřešeny, protože by budete mít tolik energie, že nic nebude problém! Stejně tak to bylo i u mě. Chvílemi mě až překvapovalo jak je vlastně tělo schopné pracovat. Kolik energie můžeme mít, kolik věcí můžeme stihnout. Věřte mi, za těch pár dní nebo týdnů detoxu a únavy to jednoznačně stojí a už se nikdy nebudete chtít přepnout zpátky!

S nárůstem energie jde ruku v ruce i soustředěnost. Tu navíc podpoříte pouze třemi jídly denně. Tím jak se tělo nebude neustále nacházet ve stavu trávení potravy (tak to při běžných dietách bude, protože se pasete, neboli jíte každé dvě hodiny) bude v takzvaném režimu sympatiku (opakem je parasympatikus - trávení), kdy jedou funkce těla na maximum. Kromě enormního nárůstu energie jsem tedy byl navíc schopný skvělého soustředění a teprve kombinace těchto dvou celý den posouvá na jiný level.

Předchozí dva přínosy byly pro mě osobně ty nej, ale neméně důležitým přinosem, je pozitivní vliv na zdraví. Bohužel v mém případě nemůžu vliv na zdraví na nečem konkrétním demonstrovat, protože jsem neměl žádné zdravotní komplikace, které bych mohl programem zlepšit nebo vyléčit. Nicméně těchto příkladů uzdravení najdete na webu whole 30 nekonečné množství.

Poznáte sami sebe. I já jsem sám sebe lépe poznal, poznal jsem jak můžu fungovat (a věřím, že se to bude i nadále zlepšovat), poznáte co vám prospívá, co naopak ne, vyřazením sladidel se vám velmi zkvalitní chutě. To co dřív chuť nemělo jako nějaké druhy zeleniny, budou najednou chuti plné!

Co bude ovšem většinu z vás zajímat je vzhled. Whole 30 zlepší kvalitu vaší pokožky vyřazením alergenů a to už v řádu pouhých dní. A co je na vzhledu samozřejmě nejdůležitejší, zhubnete! Ačkoliv primárním cílem whole 30 je zdraví, jde s ním hubnutí ruku v ruce. Pokud jste zdraví, máte plno energie, soustředěnost, dodržujete pravidla, automaticky hubnete, ale nikdo by neměl s programem začínat jen kvůli úbytku tělesného tuku.

V mém případě jsem za pouhých 30 dní zhubl z původních 81,5kg na 73,6kg! Je to 7,9kg za 30 dní! Pokud bychom to převedli na centimetry, tak přes břicho jsem se dostal z původních 94cm na 86cm! To je -8cm!

Takže, cítíte se skvěle, jste plní energie, skvěle se soustředíte, vaše zdraví a imunita je na vzestupu, k tomu hubnete, zlepšuje se kvalita vaší pokožky - mohl bych pokračovat, ale pokud toto někomu nestačí pro rozhodnutí se, další argumenty by to nespravily.

Za mě vám všem program whole 30 jednoznačně doporučuji a nezůstanu jen u doporučování. Brzy někdo z vás dostane šanci si tímto programem projít za mé podpory. Vše se dozvíte už brzy.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Seznam kategorií